۱۷
تیر

کاربرد چوب در نشيمن

نشيمن، به قسمت بزرگي از خانه مي گويند كه اكثر افراد خانواده، بيش ترين زمان خود از شبانه روز را، در آن به كارهاي مختلفي از قبيل؛ استراحت، تفريح، پذيرايي از مهمان، وقت گذراني و… مي پردازند. از اين رو دكوراسيون داخلي اين فضا مستلزم چندين ويژگي، ازجمله؛ توجه به نيازها و سليقه تمام افراد خانواده و وجود فضاي آرامش بخش و گرم وصميمي مي باشد.

يكي از راه هاي ايجاد اين فضا همراه با ويژگي هاي ملزم؛ به كار بردن اجزاي طبيعي و اجناس آشنا براي ذهن انسان است. از پركاربردترين اين عناصر در اطراف ما، عنصر چوب مي باشد. چوب متريالي تجديد پذير و از مصالح پايدار است، كه از لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه بوده، و به كاهش مصرف انرژي كمك مي كند.

فوايد و كاربرد چوب فراتر از سازه است، از مهم ترين كاربرد هاي چوب در نشيمن مي توان به، استفاده از چوب در سقف، به عنوان ديواركوب و استفاده از آن براي كفپوش اشاره كرد. از ديگر كاربرد هاي چوب در نشيمن مي‌ توان به استفاده چوب در قالب مصنوعات چوبي(مبلمان)، ديوار جدا كننده و حائل، راه پله چوبي، درب، پنجره، كمد، طبقه، جاكفشي، وسائل نمادين و تزئيني همچون؛ گلدان هاي تزئيني، قاب عكس، جا دستمال كاغذي و … اشاره نمود.